Hardy Rail Motors Ltd

The lorry with the trailer.Inherited from the FWD, which had been working with Hardy Motors on a 4-ton 4x4 military chassis, the Matador was considered one of the best British military vehicles of the WWII. The first prototype was trialled in 1938. The most popular variant was the artillery tractor. There was also a cargo variant used by the RAF, as well as a range of specialised bodies. Rugged and powerful, the Matador was the first British all-wheel-drive truck to be produced in quantity and it served through the war and into the 1950s. . These vehicles exploited AEC's experience with four-wheel drive that it had gained from its involvement in the British Four Wheel Drive vehicles marketed under the name Hardy. Developed in 1939, “as a Medium Artillery Tractor (M.A.T.) AEC 850 6 x 6 Artillery Tractor result relationship forged in late 1929 between AEC, the Four Wheel Drive Lorry Co Ltd and Hardy Rail Motors Ltd. The original R6T was built at the FWD factory in Slough. Built at Southall between 1932 and 1936. AEC also produced a larger 6x6 vehicle (model O854) based on the 4x4 Matador which were generally, if not officially, also called Matador Tractor For 15 t Oversea Transport Unit went to work in Australia in 1934. Testing in 1933-1934 (The surviving example, Alice Springs Aviation Museum).
В 20-тые годы фирма Hardy Rail Motors Ltd (выпускала железнодорожное оборудование) преобразовывала грузовики, произведенные британским филиалом американской компании FWD , в рельсовые транспортные средства .
В 1928 г. британское военное министерство обратилось к компаниям «Гай» , «Лейленд» , «Скаммелл» и FWD с предложением разработать тягачи с приводом 6x6 для возможной замены существующих тягачей Hathi
В 1929 г. компании FWD Lorry Co Ltd. и Hardy Rail Motors Ltd. совместно создали военный тягач R6T (впоследствии AEC 850), оснащенный полным приводом.
Charles Cleaver предложил на платформе автомобиля FWD 4x4 model "B" концепцию грузовика Матадор , которую реализовала Hardy Motors выпустив образцы в начале 1930-х годов.
В 1931 маркой "Hardy" называли грузовики, выпускавшиеся Британским филиалом FWD, для избежания запутанности с американской одноименной компанией, но после 1930 "Hardy", как торговая марка, все больше и больше была субординирована как "AEC".
В 1932 году Associated Equipment Company Ltd. (AEC) стала единственным акционером Hardy Motors Ltd (до этого Hardy Rail Motors Ltd) после договоренности с Four Wheel Drive Motors.
Автопоезд AEC road train был построен Hardy Motors (бывшей в то время дочерней компанией AEC - Associated Equipment Company ) по заказу британского комитета «Overseas Mechanical Transport Directing Committe» для отдаленных регионов (территорий) Британской империи.
Один образец был отправлен в Африку другой в Австралию, третий приобретен Россией.
В Австралии транспорт испытывался (1934 год) под руководством капитана E. M. Dollery.
Внедорожные траспортные средства (Land Locomotion – Mechanical Vehicle Mobility LL-MVM) Home