Marshall

The Bedford TM 4X4 and TM 6X6 trucks are basically the same vehicle, the TM 4x4 being an 8 tonne vehicle and the TM 6x6 being a 14 tonne design (maximum load 16 tonnes) due to the additional axle. They share many components in common, such as the forward control cab and engine, the cargo area loading heights, are identical on both vehicles. The first pre-test prototype was completed in November 1981, and a further four prototypes were built during 1983, and another eight Ministry of Defence validation vehicles were built during 1984 for trials at PMRDE Chertsey and user trials that ran into 1985. The initial contract for 1,045 vehicles was issued and production commenced in 1986. It as the only contract issued for this vehicle The Bedford TM 6x6 14,000kg tuck was developed from the TM 4x4 8,000kg truck in response to a British Army General Staff Requirement for a cost effective 6x6 vehicle with the same 14-tonne payload as the TM 4x4 and trailer combination (10 standard NATO pallets).
The Bedford TM 4X4 and TM 6X6 trucks are basically the same vehicle, the TM 4x4 being an 8 tonne vehicle and the TM 6x6 being a 14 tonne design (maximum load 16 tonnes) due to the additional axle. They share many components in common, such as the forward control cab and engine, the cargo area loading heights, are identical on both vehicles.
Автомобильное отделение Bedford группы Marshall SPV Ltd. было создано, главным образом, для обеспечения британской армии грузовиками среднего класса полной массой 12-26 тонн.
Они осуществляют транспортные операции, перевозку военных грузов.
Автомобили Bedford просты по конструкции и надежны в эксплуатации.
В британской армии легкие варианты применяются для перевозки личного состава и мелких грузов, более мощные используются для установки ремонтного и эвакуационного оборудования, сменных контейнеров, понтонов и даже для быстрой доставки легкой боевой бронетехники по шоссе.
В 1986 г. "Бедфорд" ушел с рынка тяжелых грузовиков.
В ноябре 1987 г. завод в Данстэйбле вместе с правами на выпускавшуюся гамму грузовиков выкупила фирма "Олл Уил Драйв Лимитед" (All Wheel Drive Ltd. - сокращенно AWD).
Ей удалось продолжить изготовление 2-х и 3-осных машин серий "TL" и "ТМ" под маркой "AWD" в течение 6 лет, после чего она разорилась.
В 1992 г. марку "Бедфорд" возродила машиностроительная группа "Маршалл (Marshall) из Кембриджа, сделавшая производство грузовиков своим новым отделением.
На машинах применяются механическая 6-ти ступенчатая коробка передач Eaton (по заказу - 9-ти ступенчатая) и 2-х ступенчатая раздаточная коробка.
Используются усиленные ведущие мосты Rockwell на рессорной подвеске.
Внедорожные транспортные средства (Land Locomotion – Mechanical Vehicle Mobility LL-MVM) Home