Aрмейские грузовики "SBA111" (4x4) и "SBAT111" (6x6) грузоподъемностью 4,5-6,0 т отличались функциональными формами и простотой обслуживания.
Система обозначения моделей Scania предельно информативна. Она условно кодирует кабины и рабочий объем двигателей. Обозначения на решетке – например R 420 – указывают на то, что перед Вами новая серия грузовиков. Транспортные средства с 16-литровым двигателем также показывают значок V8 на противоположной стороне решетки...
|
---|
|
---|
The capacity of bogie axles is up to 16 tonnes per axle. Parabolic or trapezoidal heavy-duty suspension options are designed to suit high gross weights and the most severe conditions. Front axles have a capacity of up to 9 tonnes. All driven axles can be optionally equipped with hub
reduction, if the operating conditions demand that. Frequently used gear ratios on hub reduction axles for mining applications are 5.68 and 7.18.
For all-wheel drive (AWD) trucks, transfer boxes can be specified in two strengths. Front axle can be either permanently driven or, as an option, engageable. Drive on the first axle gives excellent mobility and traction in soft surface conditions (e.g. mud, sand, snow), where the first axle paves the way for the remaining axles, reducing rolling resistance. Truck range
P-series - 4x4 P250 Bus ,
P470 AirFireEngine
P360 ,
R-series , - 6x6 heavy tractor - R620 , R730
8x8 heavy tractor - R480
G-series - 4x4 G400 4x4 Bus ,
6x6 G360 Bus ,
G400 Recovery ,
G400 SandDump ,
G400 Dump ,
G440 Tractor ,
G440 Dump ,
G480 Timber
8x8 - G440 Dump ,
Scania G 450
Trucks have had tests in difficult road, winter conditions and Proven Ground .
On the basis of chassis 6x6 build Vehicle MRA 511 (Military Rescue fire engines)
|
---|
Scania основана в 1891 г., первичное название Vagnfabriks Aktie Bolaget i Sodertelge (VABIS).
Другой прародитель Humber открывший 1896 г. шведский филиал Svenska Aktiebolaget Humber в 1901 г. преобразованный Maskinfabriks-Aktiebolaget Scania).
В октябре 1910 г. произошло их слияние с образованием Scania-Vabis.
В конце 1968 г. владевшие обеими компаниями члены семейства Валленбергов решили объединить их в промышленную группу SAAB-Scania Group. Фирма "Скания-Вабис" стала ее грузовым отделением и продолжала изготовление грузовиков, но уже под маркой "Скания".
|