Leon Demeester 1900
La Societe INdustrielle de Production et d’Adaption Rhodanienne. That was the abbreviation Pierre Demeester came up with when the brand revived in 1946. Pierre was son of Leon Demeester, founder of Demeester & Lamberjack. A company building competition Voiturettes using DeDion engines. But that firmname was changed to Sinpar before WWI ended the company’s existence. And Sinpar was no abbreviation back then: It just was Latin for “Sans Pareil”. Without Equals. |
Sinpar 4x4 (Castor -analog Unimog )
С 1952 Sinpar (а также Herwaythorn) в интересах Французской Армии ( план Поль-Мари Пона, (Paul-Marie Pons) оснащали полным приводом варианты автомобиля, (обозначаемого «R2067») а с 1956 его преёмника «R2087»(База - Renault 1 000 kg — фургон, выпускавшийся серийно фирмой Renault с февраля 1947 по 1965 год. Более поздние модификации могли именоваться также «Voltigeur», «Goelette», R2064 / R2067/R2087 -армейские полноприводные версии). С 1963 года «Voltigeur» снимается с производства, остаётся только «Goelette», которая выпускается до 1965 года, затем ей на смену приходит несколько увеличившийся в размерах, но всё ещё считающийся «лёгким» грузовиком Super Goelette (выпуском которого занимался также существовавший в 1955-78 гг филиал Рено — Saviem, а по лицензии — MAN и Avia.) На смену им с 1969 года армейский грузовик Renault-Saviem серия SG/TP (4x4) ТР-3
|
Sinpar 3100, Super Castor
SAVIEM TP3 4x4 Benne (ex Fourgon) В 1969 г. специально для армии на базе полноприводной модели SG-2 фирма Sinpar разработала 1,2-тонный армейский грузовик ТР-3 4x4 - в дальнешем SM8 . (Renault-Saviem серия SG/TP - хронологически располагается между Goelette 1947-1965 и Master 1980-1997)
|
Renault 4 GTL SINPAR 4x4 1984
Renault used to get the french company SINPAR to transform its cars and light trucks in 4WD. Almost all 4x4 R4s were used by the french Gendarmerie, Fire and forest brigades, army or EDF (electricity) as far too expansive for current end users ! The 4x4 Sinpar system is quite simple and benefits from a non permanent gearbox : 2 levers on floor can engage the transfer box when mud or snow requires it ! strong puller in all terrain conditions. Naw car is a rare 4 wheel drive "original" R4. Prototype R4 (commando marine) was designed in the fifties for the military.
|