Walter 1955
The Walter Automobile Company was founded in New York in 1902 and built luxurious automobiles, including one called the Waltmobile, until 1909. At that time, cars were abandoned for trucks and the Walter Motor Truck Company was formed in New York City. The first 4x4 debuted in 1911 and was reminiscent of a French design by Latil. It used a spur-and-ring gear-axle design similar to the early Duplex and the later Jeffery /Nash Quad. Walter went on to build a succession of large 4x4 trucks that were used both commercially and by the military during WWI, WWII, and later. The Walter company remains in business today, building 4x4 trucks in upstate New York.
|
---|
The drive system involves a low amount of unsprung weight, that is weight not carried by the springs, and the use of three limited slip differentials, one in each of the forward and rear differentials, and one on the transmission.
|
---|
Основатель компании William Walter начал заниматься автомобилями с 1898 а первый образец построил в 1905 г.
С 1911 стал производить полноприводные грузовики с конструкцией ходовой части, разаботанной Walter в 20-х годах и аналогичной автомобилям, выпускавшимся фирмами Latil , Quad , Militor . В ступице каждого колеса располагался шестеренчатый редуктор, для привода которого служили качающиеся карданные валы, приводившиеся от собственных червячных главных передач. Крутящий момент на колесах регулировался изобретенным Уолтером так называемым уравновешивающим дифференциалом.
В 40-е гг. выпускался универсальный тягач Tractor-Truck , испытывавшийся в 1940 г.
По окончании войны фирма специализировалась на аэродромных пожарных автомобилях 4x4.
|